Gizmo



Denna foto är förebilden till teckningen på Gizmo.......
Han är en liten blandras kille som jag tog över från ett hundhem...han var 9 år när han kom till mig, och hade farit illa o bott i många hem innan...mig veterligen så är det Cavaljer Charles i honom och något annat som ingen visste där.....
Lillplutten hade som sagt varit flyttat runt mycket under sina år, vilket självklart hade gjort honom väldigt skygg o ängslig...men min Frisco tog emot honom så fint och lilleman bara njöt av att få vara nära honom...han blev den stora idolen, om man nu kan ha idoler inom hundvärlden....
Tyvärr så led han av en kroniskt ögonsjukdom, som inte hade blivit omhändetaget, så han var nästan på blind på ett öga, och väldigt nedsatt även i det andra...han skulle ha salva o droppar dagligen för att hålla hornhinnan mjuk...
Med mycket kärlek o kel, så börja han att anpassa sig och må bättre o bättre...han t o m börja prata något förskräckligt...eller knorra....som jag sa.....plutten hade även tappat några tänder så han var ganska gles mellan dom med, men det gick bra att äta ändå....men så tyvärr efter knappt ett år, så insjukna han i njursten, och då visade det sig att även hjärtat var väldigt stort....han dog här hemma innan vi fick veta vilken form av sten han hade...så vi hann aldrig att insätta någon hjälp på den....
Han dog på sin 10 årsdag...helt otroligt, men han fick som tur var sin älsklingsmat just den dagen....lasagne...
Idag vilar han här hemma på en fin plats på tomten i sin lilla urna.....tillsammans med en annan av mina hundar...kommer till det.....RIP

Så älskad o så saknad....den lille lämna ett stort tassavtryck i våra hjärtan här i familjen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0